Ijtimoiy tarmoq orqali (https://t.me/antikorruz/30074) iste’molchi tomonidan qoldirilgan murojaati yuzasidan Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi mazkur murojaat yuzasidan quyidagilarni ma’lum qiladi.
Iste’molchi korxonaga tegishli Shodlik mahallasida joylashgan «HAVAS» savdo do‘konidan mahsulotlar xarid qilishini, oxirgi vaqtlarda savdo do‘konining xodimlari xarid chekiga qushimcha tovarlar qiymatini qo‘shgan xolda hisob-kitob qilayotgani tez-tez qaytarilayotgani ta’kidlab o‘tilgan.
Iste’molchi o‘z murojaatida sanab o‘tilgan holatlarni o‘rganish vaqtida, korxona kuyidagilarni aniqladi:
Iste’molchining kuyidagi – «jamiyatning mas’ul shaxslari savdo do‘konidagi xodimlariga, xarid qilayotgan iste’molchilarga majburiy saqich sotish Zakida»gi ma’lumotlari (so‘zlari) o‘rinsiz va asossiz ekanligini, bu esa o‘z o‘rnida Jamiyat xo‘jalik faoliyatini haqorat qilishiga olib kelayotganini inobatga olishini so‘ragan.
Iste’molchiga 26 700 (yigirma olti ming yetti yuz) so‘m qushimcha ravishda hisob-kitob qilingan holat savdo do‘konida mavjud videokuzatuv tizimidagi videolavhalar sinchiklovlik bilan o‘rganib chiqilgan va bunday holat aniqlanmagan.
Saqich uchun 650 (olti yuz ellik) so‘m qushimcha ravishda hisob-kitob qilingan holat videokuzatuv tizimida tasvirga tushgan. Savdo do‘koni xodimi o‘ziga yuklatilgan mehnat vazifalarini lozim darajada bajarmagan, yangi saqich xarid qilgan iste’molchiga xizmat ko‘rsatayotgan davrda xarid jarayonini yakunlamay, ikkinchi iste’molchiga o‘tib ketganligi aniqlangan. Shunga kura, birinchi iste’molchining xaridi ikkinchi iste’molchining xarid qiymatiga qo‘shib hisob-kitob qilinganlik holatlari aniqlangan.
Vazirlar Mahkamasining 13.02.2003-yildagi 75-sonli qarori bilan tasdiqlangan chakana savdo qoidalari, shuningdek Jamiyatning ichki mehnat tartibi talablariga rioya etmagan xodimga nisbatan hozirda intizomiy jazo choralarini ko‘llash hamda tartibga chaqirish ishlari olib borilishini hamda yuqoridagi holat takrorlanmasligi borasida korxona o‘z xodimlarini tartibga chaqirish, mehnat vazifalariga jiddiy yondashish, ularning muloqot hamda muomala madaniyatini, shuningdek kasbiy fazilatlarini shakllantirish bo‘yicha tegishli tadbirlarni amalga oshirib borishini ta’kidlab o‘tgan.
«HAVAS FOOD» MCHJ qo‘shma korxonasi uchun iste’molchilarning fikri juda muhimdir va ulardan kelgan barcha murojaatlarga jamiyat jiddiy yondashib keladi. Vujudga kelgan holat iste’molchiga zarar yetkazganligi sababli, Jamiyat ularni O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq qoplab berishini ma’lum qiladi.
Vazirlar Mahkamasining 13.02.2003-yildagi 75-sonli qarori 29-bandida sanab o‘tilgan iste’molchining xunuklariga muvofiq, Jamiyat uning talabiga asosan nuqsonlarni darhol bepul bartaraf etishi, yoki aynan shunday markadagi (modeli, artikuldagi) tovarga almashtirishi, yoki xarid narxini tegishli ravishda qayta hisob-kitob qilgan holda boshqa markadagi aynan shunday tovarga almashtirishi, yoki xarid narxini mutanosib ravishda kamaytirishi tugrigida belgilab o‘tilgan.